Eerste weekend!

M’n eerste weekend in Malawi! Zaterdag stond ik vroeg op want ik had besloten om de was te doen. En dat doen we hier in Malawi ouderwets met de hand. Dus hup, kleren in een emmer, wasmiddel erbij, warm water, en oh… Natuurlijk hadden we weer geen stroom dus hebben we het water maar opgewarmd op het gasstelletje. Nou, schrobben maar en daarna de kleding drogen in het zonnetje. Ondertussen hebben we heerlijk op de veranda in het zonnetje gezeten.

Rond een uurtje of 12 gingen we met z’n alle naar Four Seasons om te lunchen. Daar gingen we dan, we met z’n alle in de minibus. De minibus ging eerst even tanken. Hier tanken ze meestal maar 1 of twee liter per keer, geen idee waarom, maar dat zorgt er wel voor dat ze af en toe zonder benzine komen te staan. Toen we namelijk waren overgestapt op het volgende busje wilde deze niet meer starten. De conducteur rent dan snel met een lege frisdrankfles naar het dichtstbijzijnde benzine station, haalt een litertje benzine en dan kunnen we weer verder. Die minibusjes gaan nooit vervelen geloof ik!

Uiteindelijk kwamen we dan aan op bestemming. Binnen bij Four Seasons heb je een grote binnentuin met allemaal tafeltjes in de schaduw van de bomen. We zijn hier neergeploft en hebben heerlijk luxe geluncht. Nee, nog steeds geen maispap voor mij ;)! Oh en om het af te sluiten natuurlijk nog een lekker taartje. Toen we net opstonden om weer terug naar huis te gaan begon het enorm hard te regenen en onweren en er leek geen einde aan te komen. Daar stonden we dan, ruim drie kwartier lang zielig te schuilen voor de regen. Ondertussen was één van ons aan de praat geraakt met de eigenaar en die was zo aardig om vervoer naar de dichtstbijzijnde minibus te regelen. Dus we zijn helemaal droog thuis gekomen!

Op zondag lekker naar het zwembad bij crossroads. De dag begon erg bewolkt maar rond het middaguur begon het zonnetje te schijnen. Ja, dat heb ik geweten want ik zie er nu, ondanks de zonnebrand, uit als een kreeft. Ach, lesje ook weer geleerd. Vanaf een uurtje of 4 zijn we met alle vrijwilligers gaan bbq’en. Gezellige boel hier in Malawi! ’s Avonds vroeg slapen want de volgende dag moest ik vroeg op om weer naar het Kamuzu College te gaan om de betaling te doen.

De volgende ochtend om half 8 ging ik op pad naar het Kamuzu College. Eenmaal aangekomen was de cashier er nog niet. Dus daar zat ik dan, wachten, wachten en nog eens wachten. Een uur later was de cashier er dan eindelijk en dacht ik te kunnen betalen. Maar nee hoor, er moest nog een account voor mij worden aangemaakt dus ik mocht dan de volgende dag terug komen. Na een aantal keer uitleggen dat ik dat ik echt wilde dat alles vandaag geregeld zou zijn kon het allemaal opeens wel. Het was wel weer een uur wachten maar toen kon ik eindelijk betalen en kreeg ik eindelijk de juiste stempels om s’ middags mee naar het Nursing Council te gaan. Ja, hier in Afrika gaat het allemaal niet zo snel. Daar moet ik nog aan wennen.

Bij het Nursing Council werden we eerst weer van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk kwamen we bij een mevrouw met een hele hoge positie daar. Ik heb braaf antwoord gegeven op al haar vragen en ze was heel enthousiast. ‘Nou, dat viel mee!’ dacht ik nog. Maar ik moest nog een ander gesprek bleek later. Ook hier werden de oren van m’n lijf gevraagd en begreep ik soms niet helemaal wat ze nou wilde horen. Maargoed, uiteindelijk waren ze tevreden en kreeg ik, na weer een betaling uiteraard, eindelijk officieel toestemming om te mogen beginnen aan mijn stage! YES!

Morgen is het dan eindelijk zover, mijn eerste stagedag bij het Likuni Mission Hospital. Ik ben benieuwd!

Reacties

Reacties

Agnes

Jeetje wat n gedoe ,geduld moet je wel hebben daar ,
Maar gelukkig kan je nu morgen aan de arbeid ,
Succes ,
Tip ; komkommerschillen als deze bestaan daar op j verbrande huid leggen
????

Cinthia

Wat een avonturen in zo'n korte tijd ???? zeer benieuwd naar het volgende avontuur. Succes morgen x

Arjan

Je went wel lekker aan het leven in Afrika. Lekker onthaasten. Succes vanaf morgen!

Anita

Gefeliciteerd Marit! Heerlijk om te beginnen. Dat was je doel en ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat. Heel veel succes morgen!!!! XXX

Frank

Dat heb je toch maar mooi met tijd, geduld en dollars geregeld.
En nu morgen met je zwarte leen schoenen naar je eerste stagedag in het Likuni Mission Hospital.
Slaapzuh en alvast werkzuh. X

Julia

Wat ontzettend leuk om te horen! Gelukkig is je stage nu geregeld en zit je niet meer in een onzekerheid!
Xxxxxxx

Pauline

Wat ontzettend leuk om je verhalen te lezen en wat maak je veel mee. Veel succes morgen en laat ons weer snel meegenieten met een update. Knuffel

Betty

Wat doe je dat allemaal goed Marit, soms geduld soms ff doorpakken, maar je komt waar je wezen moet. top
Veel plezier morgen met je eerste stagedag

Virginia

Wat fijn dat alles geregeld is! Ik zal me alvast voorbereiden dat het allemaal op dat tempo gaat volgend jaar. Xxx

Hellen

Zo die is binnen!! gewoon stug door gaan en het lukt. Gefeliciteerd. Wat zal je veel leren met al die andere gewoontes. Succes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!